Saturday, August 29, 2009

merdeka!!!

31 ogos.. tarikh keramat didada rakyat malaysia,tarikh yang mempunyai nilai yang tidak tinggi di mata rakyat.tidak kira sesiapa pun rakyat malaysia mengetahui apa itu 31 ogos.bukan hari percutian mahupun hari untuk bersuka ria akan tetapi tarikh ini merupakan tarikh termetera nya MALAYSIA sebagai sebuah negara yang merdeka.merdeka dari cengkaman penjajah,merdeka dari siksaan lahiriah dan batiniah insan-insan yang menempuhi saat-saat perit memanjat ke dahan kemerdekaan.
namun merdeka ini semakin hari telah di salah erti di mata masyarakat.hilang nilai sebenar erti kemerdekaan.adakah bebas melakukan apa sahaja itu di namakan merdeka?atau bila bebas mengikut adat dan budaya yang tidak sihat itu di namakan merdeka???merdeka kah kita sebenarnya sekira masih duduk dan tunduk dengan budaya barat yang langsung tidak bertepatan dengan sayara'?bahakan ia bertentangan langsung disisi islam.
menyambut merdeka dengan pesta minuman keras dan seks bebas itu di namakan merdeka???renung-renungkanlah.kita seharusnya faham dengan mendalam apakah yang di maksuudkan dengan kemerdekaan tersebut.islam datang dan turun bagi memerdekakan umat manusia dari cengkaman manusia dan kembali kepada ALLAH taala yang maha pencipta dan maha mengetahui..
kemerdekaan seharusnya di raikan dengan cara yang benar dan dengan cara yang tidak bertentangan dengan syara' sepatutnya dengan mengadakan solat hajat beramai-ramai membaca doa dan yassin mendoakan agar merdeka yang di kecaoi dapat di nikmati oleh cucu-cicit yang akan datang..

marilah bersama kita meyambut kemerdekaan dengan penuh rasa syukur.....

SALAM KEMERDEKAAN YANG KE-52

0 comments: